Nespresso åbner bæredygtigt kaffekoncept i Lyngby Storcenter
I 2019 blev København verdens første hovedstad med Nespressos nye
bæredygtige butikskoncept. Nu flytter det bæredygtige koncept til Lyngby,
når den populære kaffeproducent åbner ny boutique i Lyngby Storcenter.
Der er løbet meget kaffe gennem hanen, siden Nespresso åbnede deres første
Boutique i Lyngby i 2014. Og nu er det blevet tid til at ryste kaffeposen og
give borgerne i Lyngby en helt ny
butiksoplevelse. Nespresso har nemlig åbnet dørene til deres nye bæredygtige
kaffekoncept i Lyngby Storcenter.
”Vi glæder os naturligvis til at byde vores kunder i og omkring Lyngby
indenfor i et helt nyt og anderledes univers, hvor man også bliver klogere
på kaffens oprindelse og oplever, hvordan vi
arbejder med bæredygtighed,” siger Michelle Brunn, der bliver den nye
butikschef i Lyngby.
Mere end bare god kaffe
Udover den gode kaffeoplevelse bliver bæredygtighed et gennemgående tema i
det nye koncept. En ny undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk viser da også,
at 95 procent af danskerne mener, at er det vigtigt, at produkter er
ansvarligt produceret. Den udvikling oplever Nespresso også blandt deres
kunder, og den nye butik imødekommer interessen ved blandt andet at
introducere en mere levende, interaktiv og lærerig oplevelse for kunderne.
”De færreste ved, at aluminium er 100% og uendeligt genanvendeligt. Vi har
et genanvendelseshjørne, hvor alle kan aflevere deres brugte kaffekapsler.
Her vejes de, og kunden
kan se, hvordan kapslerne kan genanvendes til nye produkter. Vi vil gøre en
ekstra indsats for at få flere til at aflevere deres brugte kapsler,” siger
Gitte Sarlvit, der samtidig understreger, at brugte kapsler også kan
afleveres gratis i 1.200 DAO pakkeshops i hele landet – blot ved at skrive
en kode på genbrugsposen. Nespresso har samtidig sat et ambitiøst mål om at
være CO2-neutrale allerede i 2022.
Tag på en interaktiv rejse til kaffefarmen
I den nye Boutique kan man også komme helt tæt på de kaffefarmere, som
Nespresso arbejder sammen med. Gennem en stor, interaktiv touchskærm kommer
gæsterne på virtuelt besøg hos en lang række kaffefarme i Mellem- og
Sydamerika, Afrika og dele af Sydøstasien, hvor kaffen dyrkes efter
områdernes særlige traditioner og teknikker.
”Mange har jo en favoritkaffe, og det giver en helt anden forståelse for
kaffens vej fra bønne til kop, når man oplever dyrkningen på nært hold. Jeg
håber, folk inspireres af de dygtige
kaffefarmere, der sørger for deres kop morgenkaffe,” siger Gitte Sarlvit.
Den nye Boutique får samtidig et større visuelt make-over med et afslappet
caféområde og et interiør, der adskiller sig fra tidligere koncepter med
lyse farver og grønne planter. Den nye butik i Lyngby Storcenter holder
åbent fra d. 28. april. Det betyder samtidig, at Nespressos Boutique i
Magasin Lyngby lukker.