MENY, SPAR og Min Købmand har oprettet en ny hurtig service, der skal hjælpe danskerne under COVID-19. Kunderne kan ringe ind til et kundecenter og bestille deres varer, som så bliver pakket af det lokale supermarked og bragt til døren. Servicen hedder “Vi handler for dig,” og bliver nu testet i 34 østjyske supermarkeder. Vareudleveringen bliver landsdækkende inden for kort tid.

Udbringning af varer, foto: Dagrofa

Det skal være nemmere at handle under COVID-19. Derfor har kæderne MENY, SPAR og Min Købmand oprettet et kundecenter til danskerne, hvor de hurtigt kan ringe ind, bestille deres varer og få dem leveret af deres lokale supermarked.

“Vi handler for dig” hedder den nye platform, som er en særlig løsning oprettet i forlængelse af tiltagene i Danmark under COVID-19, og den vigtigste funktion er, at hjælpe danskerne til en nemmere hverdag, imens det står på. KFI Erhvervsdrivende Fond har sponsoreret platformen, der giver kunderne mulighed for at ringe og bestille deres varer fra deres lokale MENY, SPAR og Min Købmand.

– Vi ser et akut behov for at hjælpe vores kunder endnu mere siden coronavirussens udbrud, og vi ønsker at gøre noget hurtigt. Vi har derfor ualmindeligt hurtigt oprettet ‘Vi handler for dig’ som en ekstra service i en tid, hvor der er pres på os alle, og hvor mange ønsker at få varer leveret til hjemmeadressen, siger Richo Boss, kædedirektør for SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

I første omgang bliver konceptet testet i 34 butikker i Østjylland, herefter vil det gå landsdækkende med ca. 250 butikker. Platformen er lavet i samarbejde med Relation Media, hvor der vil være et kundecenter, som tager imod opkald og bestillinger og derefter sender ordren ud til den lokale købmand, som pakker varerne, hvorefter en chauffør fra Relation Media sørger for, at det bliver leveret til kunden.

– Det er en service, som skal hjælpe vores kunder i disse tider, og vi forsøger at gøre det så let som muligt. Man ringer ind og bestiller for eksempel et rugbrød, et par liter mælk, salat, chokolade osv. Hvis vi så ikke har yndlingschokoladen, så erstatter vi det med et alternativ. Det vil derfor betyde, at indkøbskurven kan være lidt anderledes, end man regnede med, og der håber vi selvfølgelig på en forståelse fra vores kunder. Dette er til for at hjælpe dem, siger Kenneth Holmen Pedersen, kædedirektør for MENY.

Mange af MENY, SPAR og Min Købmands supermarkeder tilbyder allerede vareudbringning lokalt, men efterspørgslen på levering af dagligvarer er steget meget hurtigt i løbet af de sidste to uger og har skabt et akut behov for flere leveringsmuligheder af dagligvarer inden for en kort tidsfrist.

Bestillingen kan ske over telefonen og besvares personligt af et kundecenter, som kan hjælpe med spørgsmål og vejledning. De sørger for, at bestillingen når ud til din lokale købmand, der pakker varerne og stiller dem klar til afhentning, så varerne når frem inden for 48 timer.

Levering koster 49 kr. uanset hvor meget, man bestiller. Leveringsgebyret går ubeskåret til Relation Medias chauffører og medarbejdere på kundecenteret.

Læs mere på: https://www.dagrofa.dk/vi-handler-for-dig/

Del på de sociale medier